نقش رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی پوشیده نیست. بی گمان نقشی که رسانه ها و در راس آن رسانه رادیو و تلویزیون میتواند در روشنگری، پاسخگویی و توسعه اندیشه در جامعه بر جای گذارد، بر همگان مبرهن است. در چند ساله گذشته نیز شاهد بوده ایم، اقبال عمومی از برنامه هایی که جانب اعتدال را گرفته و بدون هیچ سوء گیری خاصی، قضاوت را به مخاطب خود واگذار کرده است، از اقبال دو چندان برخوردار بوده است. نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چند دوره اخیر نیز گویای این مدعاست. شور و حرارتی که بحث و گفتگوی فی مابین کاندیداها در می گیرد موجب بالارفتن شعور و سطح تصمیم گیری مردم می شود. بگذریم که خود رسانه نیز بعضا به خاطر زاویه و نوع انعکاس مطالب مورد دشنام و انتقاد قرار می گیرد و این خود معنای دیگر و تاکید بر بی طرفی رسانه را دارد. همواره شنیده ایم رسانه ها میتوانند وابستگی مالی، تجاری و حتی سیاسی به مراکز و یا منابعی داشته باشند، لاکن می طلبد که رسانه به کمک ابزارهای مدیریتی و حرفه ای در نزد مخاطب خود مستقل و بی طرف جلوه نماید و این از اصول حرفه ای گری در رسانه به حساب می آید.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری- 24 خرداد 92 پس از کش وقوس های فراوان بالاخره به سرمنزل مقصود رسید و دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال گرایی و پرهیز از افراط و تفریط کلیددار پاستور گردید. با توجه به ساختار مدیریت رسانه رادیو و تلویزیون در جامعه ما، برنامه ریزی شایسته با هدف ایفای نقش موثر در فرایند توسعه در کشور و همنوایی با خواست عمومی یک الزام به حساب می آید. رسانه میتواند این نقش نظارتی را با محوریت عدالت و توسعه بعنوان رکن چهارم به شایستگی ایفا نماید. فراموش نکنیم که در هزاره سوم هر شهروند یک رسانه به حساب می آید و این مهم رسالت و مسئولیت رسانه های عمومی و ملی را سنگین تر می نماید.
مطالب خواندنی مرتبط:
پیام تبریک رهبر انقلاب به مناسبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات
پیام هاشمی رفسنجانی به روحانی: به وعدههایتان عمل کنید
چند آمار جالب از رایهایی که داده شد
با پایان شمارش آرا، «کلید» پاستور به حسن روحانی رسید
متن کامل برنامه و خط مشی دولت روحانی
تلويزيون «بوق تبليغاتي» نيست