عقب افتادگی های چند وجهی کشور در فضای مجازی

دکتر رسول جلیلی که از اعضای شورایعالی فضای مجازی کشور هستند، اخیرا مطالبی را در خصوص بایدها و نبایدهای وضعیت فضای مجازی کشور ارائه داده اند که به لحاظ اهمیت مطلب درج گردیده است.

بیش از هشت سال از تاسیس شورایعالی فضای مجازی کشور می گذرد، نیاز معلوم است، اولویتها ابلاغ شده است، بودجه سالانه در مقیاس خوبی در خدمت بوده است، لیکن خروجی ناکافی و در مواردی واگرا است. چرا؟ در این نوشتار به برخی کاستی های موجود در فضای مجازی کشور پرداخته و از آنجا که با ترکیب فعلی شورایعالی و بویژه رییس محترم شورا که مسئول امهات کاستی های کنونی فضای مجازی کشور هستند، موضوع را با عزیزان منتخب مجلس یازدهم در میان گذاشته و از ایشان می‌خواهم که با فوریت به داد فضای مجازی کشور برسند.

ادامه نوشته

برخی از مهارتهای فردی در مدارس فنلاند!

به منظور پرورش جامعه‌ای پیشرفته و سرآمد، در آموزش‌ برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند:

 ١- مهارت درست لباس پوشيدن

٢- مهارت درست راه رفتن

٣- مهارت خوب حرف زدن

٤- مهارت حرف خوب زدن

٥- مهارت منظم بودن

٦- مهارت شعر خواندن

٧- مهارت نقاشی كردن

٨- مهارت نوشتن

٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن

١٠- مهارت بهداشت

١١- مهارت کار تيمی

١٢- مهارت انتقاد كردن

١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت

١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست

١٥- مهارت درست غذا خوردن

١٦- مهارت گره زدن

١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن

١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن

١٩- مهارت شستن اشيا

٢٠- مهارت مطالعه

٢١- مهارت مدیریت زمان

٢٢- مهارت كنترل خشم

٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف

٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق

٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب

٢٦- مهارت بازی كردن

٢٧- مهارت غذا پختن

٢٨- مهارت كار با سوزن

٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری  كردن

٣٠- مهارت خوب توجه كردن

٣١-مهارت تفكر كردن

٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن

٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن

٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب

٣٥- مهارت نگهداری لوازم

٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن

٣٧- مهارت رازدار بودن

٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن

٣٩- مهارت گذشت

٤٠- مهارت صبور بودن

فراگیریم و ارتقای این مهارت_های فردی می‌تواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد و سرآمدی فردی ما را تسهیل نماید.

"کتاب تحول نظام آموزش فنلاند- مرتضی روغنی"

تکرار تاریخ؛ شیوع بیماری همه‌گیر

این شعری بی‌زمان است که در سال ۱۸۶۹ (۱۵۱سال قبل) توسط کاتلین اومارا Kathleen O’Mara نوشته شده و سپس در طول شیوع بیماری همه‌گیر در سال ۱۹۱۹ دوباره منتشر شد.

“و مردم در خانه‌های ماندند:

و کتاب خواندند

و شنیدند

و استراحت کردند

و ورزش کردند

و بازی کردند و به هنر پرداختند

و راه‌های تازه‌ای از بودن را آموختند.

 

 

ادامه نوشته