تاثیر شبکه های اجتماعی در روابط اجتماعی افراد

شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی نسل جوان و افراد زیر 30 سال شده‌اند به گونه‌ای که آنها توانایی خود را برای برقراری ارتباط با دیگران از دست داده و تنها از طریق تلفن‌های هوشمند این ارتباط صورت می‌گیرد. نتایج به دست آمده از یک بررسی حاکی از آن است که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر موجب می‌شود که از هر پنج نفر یک تن به افسردگی دچار شود.
تاثیر فعالیت در انواع شبکه‌های اجتماعی در وضعیت شغل فرد هم دیده می‌شود. کارفرمایان معتقدند بسیاری از نوجوانان پس از اتمام دوران مدرسه برای ورود به بازار کار آمادگی ندارند این در حالی است که آنان باید برای کاریابی و کسب مهارت‌های شغلی با افرادی خارج از گروه همسالان خود تعامل داشته باشند و ارتباطی رودررو با آنها برقرار کنند.
همچنین تعداد قابل توجهی مطالعه در مورد تاثیرات منفی شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته که نشان می‌دهد کاربری مداوم آنها با بروز احساس اضطراب، انزواطلبی و کاهش اعتماد به نفس در فرد مرتبط است.
 
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، کارشناسان معتقدند افراد از این شبکه‌های اجتماعی برای ارائه تصویر غیرواقعی از زندگی خود به دیگران استفاده می‌کنند و این رویه، تاثیر سوء روی بهداشت روانی کاربران دارد. به علاوه شبکه ‌های اجتماعی مانند مواد مخدر اعتیادآور هستند و این اعتیاد بیش از اینکه مفید باشد برای ما مضر است و بنابراین باید یاد بگیریم که هر زمان اراده کردیم به راحتی از آنها دست بکشیم.

۹ مرحله اجرایی جهت تهیه کمپین تبلیغاتی

به کلیه فعالیت هایی که در خصوص عملیات طراحی شده برای تبلیغ کردن یک صنعت یا کالاهای مربوط به آن را در مدیریت تبلیغات، “برنامه جامع تبلیغاتی Advertising campaign” یا کمپین تبلیغاتی می گویند. اجرای هر “برنامه جامع تبلیغاتی توسط یک “گروه تبلیغاتی” که متشکل از یک کارشناس یا گروه که وظایف دفتر تبلیغاتی را به انجام می رساند، تدوین و انجام می گردد.

یک دفتر تبلیغاتی، که دارای سازمان داخلی است، متشکل از چند مدیریت است، یک ورودی شرح وظایف تبلیغات و یک خروجی برنامه تبلیغاتی دارد. هر برنامه تبلیغاتی بسته به اوضاع و نوع بازار و مخاطبان تبلیغات ممکن است به روش مخصوص به خود تدوین شود.

ادامه نوشته

سیاستگذاری فضای مجازی سامان می یابد

رهبر معظم انقلاب، شهریورماه سال ۹۴ در حکم آغاز به کار دور دوم فعالیت شورای عالی فضای مجازی بر انحلال شوراهای موازی با این شورای عالی، تاکید کردند. در این راستا شورای عالی فضای مجازی در نخستین جلسه خود در سال ۹۵ که اوایل هفته جاری تشکیل شد، بر این مهم جامه عمل پوشاند و موضوع انحلال شوراهای عالی اطلاع رسانی، انفورماتیک، افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) و فناوری اطلاعات را تصویب کرد.

ادامه نوشته