وب سنجی: محتوای تصویری ارزش ارتباطی بیشتری از محتوای متنی دارد

محتوا پادشاه است و محتوای تصویری بسیار قدرتمندتر از محتوای متنی است؛یک تصویر آنلاین بیش از ۱۰۰۰ کلمه ارزش ارتباطی دارد.
موارد زیر بیانگر اهمیت استفاده از این نوع محتوا هستند:
1.  ۹۳% تمام ارتباطات بین انسان‌ها غیرزبانی است.
2.  ۹۰% اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شوند، بصری‌اند.
3.  اطلاعات بصری، ۶۰۰۰ بار سریع‌تر از متن، در مغز پردازش می‌شوند.
4.  پست‌های حاوی محتوای بصری نسبت به پست‌های معمولی، ۹۴% بازدید بیشتر دارند.
5.  افرادی که ویدیوی محصول را نگاه می‌کنند، ۸۵% تمایل بیشتری برای خرید آن محصول دارند.
6.  ۶۷% مشتریان کسب‌وکارهای اینترنتی معتقدند که کیفیت تصویر محصول در انتخاب و خرید آن بسیار مهم و تأثیرگذار است.
7.  ۴۰% مردم به محتوای بصری نسبت به متن ساده، بهتر پاسخ می‌دهند.
8.  اینفوگرافیک‌ها به میزان ۱۲% ترافیک وبسایت را افزایش می‌دهند.
9.  ۸۰% چیزی که افراد می‌بینند، در خاطرشان می‌ماند.
10.  استفاده از ویدیوها در صفحه فرود، نرخ تبدیل را ۸۶% افزایش می‌دهد.
11.  کاربران به‌طور متوسط، تنها ۲۰% کلمات یک صفحه وبسایت را می‌خوانند.
12.  صفحات ورود حاوی ویدیو، ۴۰ برابر بیشتر قابلیت به‌اشتراک‌گذاری دارند

شرکت آمازون متقاضیان استخدام را چگونه غافل گیر می کند؟

آمازون بزرگ‌ترین خرده‌فروش دنیا است، از کتاب گرفته تا شامپو، همه چیز می‌فروشد، و خیلی‌ها می‌خواهند آن‌جا کار کنند. ما فهرست طولانی سوال‌های مصاحبه را که کاربران ارائه کرده‌اند، در وب‌گاه گلس‌دُر(glassdoor.com) بررسی کردیم تا تامل‌برانگیزترین سوال‌هایی را که در آمازون پرسیده می‌شود، برای کارمندان آینده پیدا کنیم. شما این سوال‌ها را چگونه جواب می‌دهید؟

۱. “سخت‌ترین مشتری‌تان چه کسی بود؟”
۲. “چگونه خدمات وب آمازون را با لحنی گیرا و موجز معرفی می‌کنید؟”
۳. “بدترین اشتباهی که تا به حال مرتکب شده‌اید چه بوده‌است؟”
۴. “اگر مافوق‌تان چیزی را به شما آموزش دهد و با او مخالف باشید، چه می‌کنید؟”
۵. “توضیح دهید نیروی انسانی برای شما به چه معنی است.”
۶. “زاویه‌ی بین دست ما و عقربه‌ی دقیقه‌شمار یک ساعت آنالوگ چه¬قدر است؟”
۷. “چگونه تشخیص می‌دهیدیک کلمه وارونه‌خوانه است(از دو طرف به یک صورت خوانده می‌شود، م.)؟”
۸. “آیا مدیرعامل ما را می‌شناسید؟”
۹. “یک سری عدد از ۱ تا ۲۵۰ به صورت نامرتب وجود دارد، ولی یک عدد در آن نیست. آن عدد را چگونه پیدا می‌کنید؟”
۱۰. “آیا تمایل دارید ۴ روز در هفته، روزی ۱۰ ساعت سر پا کار کنید؟”
۱۱. “آیا فکر می‌کنید به جایی برسید که با عصبانیت محل را ترک کنید و هرگز برنشد؟”
۱۲. “آیا دزدی یک کارمند را اطلاع می‌دهید؟”
۱۳. “اگر اهل مریخ بودید مشکلات را چگونه برطرف می‌کردید؟”
۱۴. “چگونه آدم‌ها را متقاعد می‌کنید؟”
۱۵. “توصیف کنید پس از این‌که آدرس یک وب‌گاه را در مرورگر وارد می‌کنید و کلید اینتر را فشار می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد.”
۱۶. “بگویید آخرین بار که مجبور شدید از کسی عذرخواهی کنید داستان از چه قرار بود.”
۱۷. “فرآیند قیمت‌گذاری کتاب‌های آمازون کیندل را برای من توضیح بدهید.”
۱۸. “اگر در محل کار کسی را در معرض خطر ببینید چه می‌کنید؟”
۱۹. “اگر به نحوی ۱۰۰۰۰ واحد از چیزی را اشتباهی ارسال کنید چه می‌کنید؟”
۲۰. “چگونه وب‌گاه آمازون را ارتقا می‌دهید؟”
۲۱. “۳۰ نفر زیر دست شما کار می‌کنند و کار ۲ نفر غیرمستقیم به کار شما ربط دارد. هر کارمند می‌تواند ساعتی ۱۵۰ واحد کار کند. هر روز کاری ۲ استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و یک وقت نهار ۳۰ دقیقه‌ای دارد. در یک هفته‌ی کاری ۵ روزه، در کل چند واحد کار را می‌توانید انجام دهید؟”
۲۲. “سخت‌ترین وضعیتی که در زندگی‌تان با آن روبه‌رو شده‌اید چه بوده‌است؟”
۲۳. “چگونه به یک مشتری توضیح می‌دهید وای‌فای چیست؟”
۲۴. “شما آمازون هستید و سامسونگ ۱۰۰۰۰ سامسونگ گلکسی اس۳ را با ۳۴ درصد تخفیف به شما پیشنهاد می‌دهد. آیا این معامله‌ی خوبی است؟”
۲۵. “یک سامانه‌ی پرداخت برخط طراحی کنید.”
۲۶. “یک مثال از موقعیتی بیاورید که ۷۵ درصد پروژه را پیش برده‌بودید، و مجبور شدید راهبرد را کاملاً تغییر دهید-چگونه توانستید آن را به یک موفقیت تبدیل کنید؟”
۲۷. “آیا ما باید محصولاتی با برندهای غیررسمی بفروشیم؟”
۲۸. “اگر بفهمید صمیمی‌ترین دوست‌تان در محل کار دزدی می‌کند، چه می‌کنید؟”
۲۹. “شما با کدام اصل رهبری آمازون بیش‌تر موافق هستید؟”

کانال تلگرام وبگاه انفجار ذهن

بازدید از کانال ارتباطی تلگرام انفجار ذهن. در این کانال تلاش شده است  تا منتخبی از بهترین های نوآوری، مدیریت، فناوری و کمی هم شعر و شاعری! را با دوستان عزیزتر از گل در میان گذاریم. منتخبی از بهترین ها را در کانال انفجار ذهن به آدرس زیر دنبال کنید...

https://telegram.me/saeed45_rezaeian   

پانزده اشتباه مهلک مدیران

موسسات تحقیقاتی مدیریتی "هاروارد بیزینس مانیتور"، همه ساله با بررسی های میدانی، علمی و مصاحبه با مدیران با تجربه تلاش می کنند تا به معرفی اشتباهات رایج بین مدیران بپردازند، در ادامه پانزده اشتباه مهلک به ترتیب آمده است.

یک - نداشتن هدف، برنامه و چشم انداز مشخص
دو - نداشتن نظم در کارها و زمان
سه - بی توجهی به قوانین و مقررات
چهار - خود محوری و اعتقاد نداشتن به مشورت در تصمیم گیری
 پنج - اعتماد نکردن به کارکنان و تقسیم کار
شش - عدم استفاده از مدیران شایسته به جای افراد نزدیک و تملق گو
هفت - بی توجهی به موفقیت و پیشرفت های کاری کارکنان
هشت - دور بودن از کارکنان و اختصاص ندادن وقت خود به آن ها
نه - جدیت بیش از اندازه در مدیریت و برخورد با کارکنان
ده - مقاومت در برابر تغییرات
یازده - امتناع از فراگیری آموزش های جدید برای خود و کارکنان
دوازده - عدم ثبات در تصمیمات و نپذیرفتن اشتباهات
سیزده - مقایسه کارکنان بایکدیگر
چهارده - نداشتن سیستم نظام مند برای استخدام کارکنان در مجموعه
پانزده - عدم بررسی عملکرد سازمان و ارزش یابی.

پخش تبلیغات در شبکه ماهواره‌ای «جم»

مدتی است پخش آگهی های تبلیغاتی از شبکه ماهواره‌ای «جم» با هدف معرفی  کالای ایرانی جالب توجه است. فرهنگ سازی مصرف، مشتری مداری و ایجاد فضای رقابتی در کسب و کارها شیوه و مشی  برنامه سازی تبلیغاتی این شبکه می باشد. این تبلیغات محدود به کالاهای مصرفی نبوده و اخیرا حوزه خدمات بانکی و خطوط  هواپیمایی کشوری را نیز در بر داشته است. مطلبی را وبگاه تابناک در این خصوص منتشر کرده که خواندنی است.

پس از آنکه شبکه ماهواره‌ای «جم» اقدام به پخش تبلیغ فیلم‌های سینمایی نمود، برخوردهایی با پخش کنندگان برخی از فیلم‌های سینمایی رخ داد. اکنون این شبکه ماهواره‌ای اقدام به تبلیغ خطوط هوایی ایران و همچنین برخی از بانک‌های بزرگ کشور نموده تا این پرسش پیش آید که آیا این مجموعه‌های بزرگ نیز مشمول تعقیب قضایی به جهت این تبلیغات خواهند شد؟

 

مطلب مرتبط: وضعیت آگهی صنایع در شبکه جم

ادامه نوشته