خدمات مشاوره مدیریت و برنامه ریزی کسب و کار

اگر میزان تحولات بیرونی سازمان شما بیش از میزان رشد درونی سازمان باشد، در این صورت سقوط سازمان حتمی است. (جک ولش)

بی تردید رقابت در فضای کسب و کار شما عرصه را تنگ کرده است. بی شک با قدرت پول دیگر نمی توانید همه مشکلات شرکت  و یا سازمان متبوع خود را حل کنید. گاهی اوقات بایستی به کمک ذره بین مدیریتی خود به محیط کسب و کار خود نگریسته و  به دقت بنگرید. بهترین و موثرترین راه حل ها را انتخاب کنید.  تجربه 30 ساله ما در برنامه ریزی و اصلاح فرآیندهای کار  پیشکش شما دوستان.

1- طراحی و آنالیز سیستم ها و فرآیندهای سازمانی
2- کارشناسی و برنامه ریزی منابع سازمانی
3- آسیب شناسی موانع سازمانی و راهکارهای رفع آن
4- تهیه طرح های جامع و برنامه راه سازمان
5- راه اندازی کارخانه تولید اطلاعات در کسب و کار شما

6- مشاوره در زمینه ورود به حوزه سازمان های دانش بنیان

تماس با صاحب امتیاز وبگاه انفجار ذهن-09123935377

مدل تجاری گوگل: گوگل چطور پول در می‌آورد؟

یک ایده تجاری هر چقدر خوب باشد باز هم نمی‌تواند بدون داشتن یک مدل تجاری درست، به موفقیت چشم‌گیری برسد. مدل تجاری می‌تواند یک پروژه‌های دانشجویی را به شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و فیس‌بوک بدل کند. مدتی بود در مورد مدل تجاری گوگل تحقیق می‌کردم. اما از آنجایی که مدل تجاری یک سند محرمانه است، یافتن آن دشوار بود. تنها راه باقی مانده، انجام برخی تحقیقات جامع پیرامون فعالیت‌های این شرکت بود. در این مقاله که خلاصه‌ای از تحقیقات و بررسی‌های چند‌ ماهه نویسنده است، در تلاش هستیم مدل تجاری گوگل را تبیین کنیم. با ما همراه باشید.
 مدل تجاری چیست؟

اولین گام برای ساختن یک تجارت موفق، فهم این نکته است که مشتریان شما به چه محصولات یا تکنولوژی‌هایی نیاز دارند و یا مایل به خرید آن‌‌ها هستند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها به دلیل کمبود یا نبود مشتری برای محصولات خود، شکست می‌خورند. از این روی اعتبار‌سنجی و آزمودن ایده‌های تجاری اهمیت به سزایی دارد.
توسعه یک محصول مناسب سخت است. اما سخت‌تر از آن، ساختن یک مدل تجاری (Business Model) درست است. مدل تجاری چیزی جادویی نیست. در یک تصویر کلی، مدل تجاری طرحی برای کسب درآمد و تولید سود است. اما وقتی وارد جزئیات‌ مدل تجاری شویم، استراتژی طولانی مدت و عملیات دائمی شرکت نیز شامل آن می‌شوند.

ادامه نوشته