دکتر عبدالرضا رضائی نژاد دارفانی را وداع گفت

دوست عزیز دکتر عبدالرضا رضائی نژاد بازنشسته شرکت نفت بود و سال های عمر خود را صرف تحقیق و ترجمه کتاب های بسیار در حوزه مدیریت نوین و بازار کرد. ترجمه کتاب های روز دنیا از بزرگان و پیشروان علم مدیریت همچون پیتر دراکر، جیمز چمپی، کاتلر و دیگران از وی شخصیت مترجم پُرکاری را ساخته بود.

در جایی گفته بود: هیچ‌گاه کتابی را نگه‌نمی‌دارم و پس از مطالعه آن را هدیه می‌دهم چون عقیده دارم کتاب برای خواندن است نه نگه‌داشتن. من اصلا به عواید فروش کتاب‌هایم فکر نمی‌کنم. سهم من تنها شادی است که از کمک به علم و دانایی نصیبم می‌شود. هیچ‌گاه میل ترک وطن نداشته‌ام. اینجا را دوست دارم. این مملکت استثنایی است. تقریبا بیشتر کشورهای اروپایی را دیده‌ و مدتی در آن زندگی کرده‌ام اما هیچ‌جا را مثل وطنم نمی‌دانم. اینجا سرزمینی است با مردمانی شایسته که نگاه‌شان را، لبخند و غم‌شان را می‌شناسم و هرگز خودم را در میان آن‌ها غریبه نمی‌دانم.

روحش شاد و یادش گرامی

تعدادی از کتاب های ترجمه شده توسط ایشان عبارتند از:

1-      چالش های مدیریت در سده 21(پیتر دراکر)

2-      بازمهندسی فراگیر(جیمز چمپی)

3-      دنیای نمادین کسب و کار

4-      تنها بی پروایان پایدارند

5-      ممیزی بازاریابی

6-      مهندسی دوباره شرکت ها

7-      بابای دارا و بابای ندار

8-      کاتلر در مدیریت بازار(فیلیپ کاتلر)

9-      مدیریت بر قلب ها(کن بلانچارد)

10-  کشف خود...

11-  جک ولش، راه جنرال الکتریک

12-  اعتمادورزی، با شتاب

13-  درس هایی از مدیریت ژاپنی

14-  پیل و پشه(چاراز هندی)

15-  پیروزی پایدار

16-  ایده اثربخش

17-  رهیدن از قوانین کهنه

18-  نوآوری، بستر پیروزی

19-  رشد شتابان

20-  نظام های اطلاعات مدیریت

توسعه و پایداری صنعت صوت و تصویر فراگیر ملی

رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی دکتر سیدصادق امامیان را به سمت معاون رئیس سازمان صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی منصوب کرد.

دکتر علی عسکری در این حکم توسعه و پایداری صنعت صوت و تصویر فراگیر ملی با حمایت از کارآفرینان و فعالان تولید محتوای بومی، استانداردسازی خدمات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، هدایت و نظارت بر تولید و انتشار محتوا و خدمات مبتنی بر اخلاق رسانه‌ای و فرهنگ اسلامی- ایرانی، صدور مجوز به ارائه‌کنندگان خدمات در این عرصه، تهیه و تنظیم نظام‌نامه‌ها،روش‌های اجرایی،دستورالعمل‌های کاربردی و ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر در راستای حمایت از خدمات‌دهندگان و تامین حقوق کاربران، حمایت و تحرک‌بخشی به حوزه تولید محتوا و خدمات و ایجاد نشاط اجتماعی برای افزایش سهم مصرف محتوای صوت و تصویر فراگیر از ترافیک داخلی و در نتیجه کاهش مصرف ترافیک بین‌المللی و محتوای غیربومی،زمینه‌سازی ارتقاء کسب و کار و اشتغال‌زایی در این حوزه،افزایش مراجعه کاربران بین‌المللی و همچنین استفاده هر چه بیشتر کاربران ایرانی از برترین محتواهای جهان و در نهایت تهیه دستورالعمل نظارت بر محتوا براساس ضوابط و استانداردهای پخش صوت و تصویر در سازمان صداوسیما و نیز زمینه‌سازی و تسهیل‌گری برای فعالان این حوزه را از مهمترین مأموریت‌های امامیان در این سمت برشمرده است.

ادامه نوشته

دیوار و شیپور چگونه درآمدزایی می‌‌کنند؟

فروش اینترنتی و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های نوین در ایران بیش از ده سال قدمت دارد اما در دو سال اخیر وبگاه‌های مختلفی با کاربردهای عمومی برای خدمات‌دهی به مشتریان راه‌اندازی شده‌اند. برای مثال اگر فردی به دنبال خرید خانه باشد، قبل از مراجعه به یک بنگاه معاملاتی به وبگاه دیوار، فایل مسکن و امثالهم مراجعه می‌کند. 

 30 هزار آگهي كه بر روي وبگاه قرار می‌گیرد اگر تنها ده درصد از اين آگهی‌ها نياز به تمديد داشته باشد و با روش نردبان نياز به 3 هزار تومان هزينه داشته باشند درآمد روزانه اين وبگاه را می‌توان بين 200 تا 300 هزار تومان تخمين زد.

 در حال حاضر هرگونه آگهی در حوزه خدمات، خدمات مختلف مشتریان و... را می‌توان بر روی این وبگاه‌های اینترنتی یافت. درحالی‌که  تمام آگهی‌های این وبگاه‌ها رایگان است و مخاطبان این وبگاه‌ها می‌توانند با آپلود کرد آگهی خود و تکمیل اطلاعات آگهی مورد نظر را بر روی وبگاه منتشر کنند. 

 در وبگاه‌هایی مانند شیپور و دیوار تنها دو آگهی است که نیاز به پرداخت هزینه دارد. آگهی‌دهندگان فقط برای آگهی‌های فوری و آگهی استخدام باید هزینه پرداخت کنند؛ اما تعداد این دو آگهی به‌اندازه‌ای نیست که بتواند این دو وبگاه را به‌عنوان یک کسب‌وکار موفق معرفی کند درنتیجه باید بررسی کرد که این وبگاه‌ها از چه طریقی درآمدزایی واقعی می‌کنند. 

 شاید بزرگ‌ترین برنامه دارندگان وبگاه دیوار، شیپور، ایسام و... فکر کردن به آینده‌ای باشد که از طریق سرمایه اجتماعی به‌دست‌آمده حاصل می‌شود؛ اما بر اساس اعلام صاحبان دیوار و شیپور این دو وبگاه درآمد خاصی نداشته و بیشتر بر روی سرمایه‌های اجتماعی خود تمرکز می‌کنند. 

ادامه نوشته