مقایسه ارزش شرکت های ثبت شده در کشورها با برندهای غربی
ارزش اقتصادی برندها و شرکتهای بزرگ غربی نمایان گر وجود بستری مناسب برای رشد و نمو سرمایه های اقتصادی است.مجله اکونومیست با مقایسه مجموع ارزش شرکتهای ثبت شده در هر یک از کشورهای تایوان، اندونزی، مالزی، هند، روسیه، ترکیه، مصر، موراکو، آفریقای جنوبی، لهستان، مکزیک، کلمبیا، برزیل و شیلی، آن را با ارزش یکی از شرکتهای بزرگ غربی مقایسه نموده است. در شکل زیرشمای کلی از عدم موازنه قدرت اقتصادی آمریکا و اروپای غربی با مابقی دنیا به تصویر کشیده است. در این بررسی کل سهام ثبت شده شرکتهای هندی تقریبا معادل سهام شرکت Nestle (سوییسی) ارزیابی شده است و به همین ترتیب مصر معادل Burger King (آمریکایی)، اندونزی معادل Goldman Sachs (آمریکایی)، تایوان معادل Exxon Mobile (آمریکایی) ، مالزی معادل فیس بوک facebook (آمریکایی) ، روسیه معادل Procter & Gamble (آمریکایی) !!! ، ترکیه معدل Starbucks ( آمریکایی) ، آفریقای جنوبی معادل General Electric (آمریکایی) ، موراکو معادل Hasbro (آمریکایی) ، لهستان معادل Time Warner (آمریکایی) ، برزیل معادل گوگل Google (آمریکایی) ! ، کلمبیا معادل Merck (آمریکایی) ، مکزیک معادل IBM ( آمریکایی) و در آخر مجموع ارزش شرکتهای شیلی معادل ارزش شرکت آمریکایی Costco ارزیابی شده است.

طبق بررسی فوق می توان نتیجه گرفت که آمریکا و اروپای غربی محمل مناسبتری را برای رشد شرکتهای خصوصی فراهم نموده اند.