نورو مارکتینگ و تاثیر آن در خرید آنلاین
مهمترین کاربردهای بازاریابی عصبی یا همان نورو مارکتینگ (NeuroMarketing) عبارتند از:
- انتخاب هوشمندانه عکس های سایت
عکس های خوب تاثیر زیادی بر مخاطب می گذارد. کاربران عکس ها را تحلیل می کنند. حدود 50 درصد از ظرفیت مغز به پردازش تصاویر اختصاص دارد. وجود عکس از زوایای مختلف محصول مفید است. تصاویر از فروشگاه فیزیکی در صورت وجود.
- اثر تائید جمع
خریدی که مورد تائید دیگران باشد مورد تائید من هم هست. مشاهده می شود از خرید و استفاده محصول توسط سلیبریتی ها استقبال ئ اعتماد می شود. اغلب کسانی که گوشی آیفون می خرند از قابلیت های آن اطلاعی ندارند لاکن میخواهند خرید آن ها مورد تائید جمع باشد.
- سیستم های پیشنهاد دهنده
داشتن سیستم های مقایسه کننده محصولات با یکدیگر و مشاوره و ارائه پیشنهاد مهم است. در سایت ها جذاب ترین و بهترین محصولات را در صدر محصولات قرار دهید تا بازدید کنندگان آن ها را ببینند و یا اگر از الگوریتم های رفتار مشتری استفاده می کنید متناسب با رفتار مشتری پیشنهاد محصول بدهید. درست همان کاری که فیس بوک و یا سایت آمازون انجام میدهد.
- درخواست های کوچک در وب
طبق تحقیقات اگر افراد با درخواست کوچک و کوتاه روبرو بشوند و پاسخ بدهند سوالات بعدی را هم جواب می دهند. سوالات کوتاه را ابتدا مطرح کنید و چند روز بعد سوالات مفصل را مطرح کنید. این ایده در نهایت سادگی بسیار کاربردی است.
- ارائه ی گزینه های مناسب
داشتن گزینه های محدود و چیدمان بسیار مهم است. دانشگاه کلمبیا در دو ردیف مختلف یک فروشگاه مربا قرار داد. در یک قفسه تعداد 6 مربا و در قفسه دیگر تعداد 24 مربا قرار داد. تعداد 30 درصد کسانی که جلوی قفسه 6 گزینه ای قرار می گرفتند خرید انجام می دادند و تعداد 3 درصد کسانی که جلوی قفسه 24 گزینه ای قرار می گرفتند خرید انجام می دادند. کاهش گزینه ها فروش را 10 برابر بیشتر کرد. اگر تعداد گزینه های محصولات برابر باشد بهتر است تفاوت های آن ها به روشنی بیان شود.
- افزودن گزینه های نامعقول
گزینه های نامعقول مواردی است که اضافه می کنیم تا در کنار محصول هدف مقایسه صورت گیرد و معمولا خود آن محصول نامعقول فروش چندانی ندارد ولی به فرآیند تصمیم گیری کمک میکند.
- کمیابی محصولات در بازار
معمولا خریدار برای محصولات کمیاب بیشتر است. معمولا در زمان فراوانی محصول طرفداران آن توجهی نشان نمیدهند ولی به محض نایاب شدن در بازار موج تقاضاها مطرح می شود.
- نفع سریع و لحظه ای
معمولا بسیاری نفع سریع و لحظه ای را ترجیح می دهند و به عواقب دراز مدت عنایتی ندارند و به قول معروف سرکه نقد را به حلوای نسیه ترجیح می دهند. میتوان در لحظه مطرح کرد به ازای خرید امروز و یا ثبت نام در پایان این جلسه از تخفیف برخوردارید و یا جایزه می گیرید و یا یک سفر رایگان به شما تعلق می گیرد.
- جانمایی درست امکانات سایت
چیدمان درست مطالب و جانمایی آن بسیار حائز اهمیت است. استفاده از عناصر محتوایی مثل فیلم، عکس و عناصر متحرک و نوشتار متحرک بسیار مهم و در تصمیم گیری های مغز تاثیر گذار است.
- نشان دادن تعداد صفرها
تعداد صفرها در قیمت محصولات آزار دهنده است. بهتر است قیمت محصولات به صورت نوشتاری و نه عددی بیان شود. زمانی که هدف نمایش قیمت محصول برای مشتریان است بایستی از حداقل تعداد صفرها استفاده کرد ولی برای بیان هزینه های خودمان از نحو عددی استفاده کنیم.
- نحوه قیمت گذاری
برای افزایش قیمت ها نیز دلیل داشته باشیم. توجیه قیمت باعث افزایش فروش می شود و حس خوبی را بوجود می آورد و مشتری را در کانال خرید قرار می دهد.
برای گرفتن مشاوره و آشنایی بیشتر با مصادیق نورو مارکتینگ میتوانید با صاحب امتیاز و مدیر این وبگاه تماس بگیرید. (مهندس سعید رضائیان 09123935377)
مطالب مرتبط: آشنایی با نوخاستگی