۱- Pre-Suasion نوشته‌ی رابرت سیالدینی

هر بازاریابی می‌داند که ترغیب کردن مشتری نقش پررنگی در موفقیت کمپین‌های بازاریابی دارد. خواندن این کتاب به هر بازاریابی کمک می‌کند تا بتواند اعتماد مردم به محصولات و خدمات برند را افزایش دهد و مشتری‌های بیشتری جذب کند. رابرت سیالدینی یکی از افراد متخصص و باتجربه در زمینه‌ی متقاعد کردن و مذاکره است. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان شخصی را متقاعد کرد تا رفتار و اعتقادات خود را تغییر دهد. او معتقد یک برند پیش از اینکه شخصی را به سمت صفحه‌ی فروش هدایت کند، باید او را متقاعد کند که به محصولش ایمان داشته باشد. این کتاب روش‌های انجام این کار را به طور کامل توضیح داده است.

۲- Content - The Atomic Particle of Marketing نوشته‌ی ربکا لیب

آیا بازاریابی بدون محتوا مفهومی دارد؟ پاسخ سؤال مطمئنا منفی است و می‌توان گفت که محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های تمام استراتژی‌های بازاریابی است. اما برای رسیدن به موفقیت باید محتوای باکیفیتی تولید کرد. این کتاب بر اساس تحقیقات علمی نوشته شده است و در مورد اهمیت محتوا و مؤثرترین روش تولید آن توضیح می‌دهد. خواندن این کتاب به هر شخصی که هنوز قدرت محتوا در بازاریابی را درک نکرده است توصیه می‌شود.

۳- Lead Machine نوشته‌ی ریک بروکز

ساختن پست‌های وبلاگ و رشد دادن لیست ایمیل از جمله مواردی هستند که در این کتاب به‌خوبی توضیح داده شده‌اند. تولید لید یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث رشد کسب‌وکار و تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتری می‌شود. نویسنده‌ی کتاب خواننده را با مراحل مقدماتی استفاده از بازاریابی دیجیتال آشنا می‌کند. برخی از استراتژی‌های این کتاب شاید تا حدودی آشنا به نظر برسند؛ اما نکات زیادی در آن وجود دارد که می‌تواند روی کمپین‌های بازاریابی اعمال شود.

۴- Content That Converts نوشته‌ی لورا هنلی

این کتاب یک منبع فوق‌العاده خوب برای کمپین‌های B2B یا تجارت شرکت با شرکت است. محتوای این کتاب مراحل یک بازاریابی متقاعدکننده و افزایش تعداد مشتری‌ها را قدم به قدم توضیح داده است. توزیع محتوا از طریق ایمیل و بهبود سئو از جمله موارد دیگری هستند که در این کتاب توضیح داده شده‌اند.

۵- The Road to Recognition نوشته‌ی یث پرایس و بری فلدمن

اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید یا از وبلاگ برای امور بازاریابی استفاده می‌کنید این کتاب را حتما مطالعه کنید. در این کتاب توضیح داده می‌شود که چگونه می‌توان از نام شخصی خود برای افزایش فالوئرها و درنتیجه افزایش میزان فروش استفاده کرد. توصیه‌های مفید و قابل اجرای این کتاب در ۲۶ درس توضیح داده شده‌اند و خواننده می‌تواند تک‌تک این درس‌ها را روی برند شخصی خود پیاده‌سازی کند.

۶- Guest Blogging Goldmine نوشته‌ی تام کارسونمقاله‌ی مرتبط:

فعالیت به‌عنوان نویسنده‌ی مهمان یکی از استراتژی‌های مهم در بازاریابی محتوا است. این کتاب در مورد اهمیت این کار و تأثیر آن روی افزایش بازدیدکنندگان و درنتیجه بالا رفتن تعداد مشتری‌های برند توضیح می‌دهد. بهترین استراتژی‌ها برای پیدا کردن فرصت‌های نویسندگی به‌عنوان مهمان و سنجیدن میزان موفقیت آن‌ها در این کتاب توضیح داده شده است.

۷- Non-Obvious نوشته‌ی روهیت بارگاوا

این کتاب جدیدترین نسخه‌ی یکی از کتاب‌های پرفروش مجله‌ی وال استریت است و به خوانندگان کمک می‌کند ترندها یا موضوعات پرطرفداری را که تشخیصشان ساده نیست شناسایی کنند و درنتیجه بازاریابی برند را بهبود دهند. نویسنده‌ی این کتاب بازاریاب متخصصی است و در این کتاب توضیح می‌دهد چگونه می‌توان طرز تفکری خلاق برای رشد و متمایز کردن برند از سایر کسب‌وکارها داشت.