لوگو جدید گوگل به مناسبت هالووین

هالووین گوگل برای امسال

http://www.google.com/doodles/halloween-2012

 با کلیک بر روی هر یک از درها، سطل زباله، کلاغ و یا اسکلت موجود در این لوگو جدید گوگل به مناسبت هالووین متوجه خواهید شد که این تصویر متحرک کاملاً به صورت پویا و تعاملی طراحی شده است.

 امسال با گسترش استفاده از HTML 5 و دیگر تکنولوژی‌های ساخت و توسعه صفحات وب، حتماً با انیمیشن پویا زیادی در محیط وب روبرو شده‌اید. Google Doodle هالووین گوگل برای امسال نیز به صورت متحرک و با استفاده از HTML 5، CSS 3 و جاوا اسکریپت طراحی شده است. برای مشاهده نسخه نمونه این لوگو به صورت متحرک می‌توانید به صفحه Google doodle Halloween 2012 مراجعه کنید.

 Doodle هالووین 2012 گوگل

نبرد رسانه ای(6): قطع کانال ها برخلاف معاهده های بین المللی و آزادی بیان هستند.

شرکت فرانسوی «یوتل ست» از روز دوشنبه، ۲۴ مهرماه، و در راستای اجرای تحریم های اتحادیه اروپا، پخش برنامه های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ماهواره «هاتبرد» را قطع کرده است.

یوتل ست این اقدام را همچنین ناشی از تصمیم اداره کل پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی فرانسه که این شرکت تابع تصمیمات آن است عنوان کرده.

یوتل ست پیشتر در مورد ارسال پارازیت بر روی برنامه های ماهواره ای اش که منشاء این اختلالات را در ایران شناسایی کرده بود، خواهان برخورد قاطع اتحادیه بین المللی مخابرات با این مسئله شده بود.

در گفت و گو با یحیی کمالی پور، کارشناس رسانه های همگانی و استاد علوم ارتباطات در دانشگاه «پوردو» آمریکا از او پرسیده شده است که آیا اقدام شرکت یوتل ست قانونی بوده است؟


یحیی کمالی پور: خیر! چون این کار بر خلاف معاهده های بین المللی و آزادی بیان است و واقعاً باعث تأسف هست که با این عمل، ارتباط ایران با جهان تحت الشعاع قرار گرفته و از طرفی برای من خیلی جالب است کشوری که پیشنهاد گفت و گوی تمدن ها را به دنیا ارائه کرد، هم اکنون خودش با یک بحران ارتباطاتی جدید و جدی در داخل و خارج از کشور روبروست.
واقعاً باعث تأسف است و مسلماً مردم چه در داخل و چه در خارج از ایران از این به اصطلاح «بحران» ضرر می بینند.

شرکت «یوتل ست» پیشتر عنوان کرده بود پارازیت هایی که منشاء آنها در ایران است، در برنامه های آن اختلال ایجاد می کند و از این بابت زیان می بیند. یعنی جدا از برنامه های فارسی زبان، این پارازیت ها به گفته شرکت یوتل ست روی سایر برنامه های ماهواره ای اثر منفی می گذارد.

اینها شرکت های خصوصی هستند، در هر حال من همیشه عقیده ام این بوده که بهترین راه حل مشکلات گفت و گوست، نه قطع ارتباطات.

هم کار پارازیت اندازی ایران روی شبکه های ماهواره ای اشتباه است و هم قطع پخش تلویزیون های ایرانی از طریق «هات برد». هر دو اشتباه هستند، هر دو برخلاف معاهده های بین المللی و آزادی بیان هستند.

شبکه های صدا و سیما در مناطقی که ماهواره هاتبرد پوشش می داد دارای مخاطبانی بودند. با توجه به اصل گردش آزاد اطلاعات که شما هم به آن اشاره کردید، اثرات قطع پخش این برنامه ها را برای مخاطبان شان چگونه می بینید؟

خب! در هر حال، مخاطبان نمی توانند از این شبکه ها استفاده کنند و آن طور که من می دانم، این شبکه ها، چه شبکه هایی که از ایران برای خارج پخش می شود و چه شبکه هایی که در خارج از ایران هست و در ایران پخش می شود مخاطبان زیادی دارند. در هر حال اطلاع رسانی کار خوبی است و دیدگاه های مختلف باید ارائه شود.

در کنار اینها ما می بینیم که در ایران گرچه مسئولین می گویند که خب این کاری که هاتبرد کرده و این تحریم های جهانی که روی ایران هست و از دیدگاه ارتباطاتی برخلاف معاهده های بین المللی و آزادی بیان هست، ولی می بینیم که در داخل خود ایران روزنامه ها توقیف می شوند یا پارازیت روی شبکه های خارجی انجام می شود. این یک چیز دو سویه است و من فکر می کنم هر دو طرف کار اشتباهی را انجام می دهند، به ضرر مخاطبین هست نهایتاً.

آنچه باشید که دوست دارید

کلامی از شیخ بهایی:

 آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست، زیرا:

 اگر بسیار کار کند، میگویند احمق است !

 اگر کم کار کند، میگویند تنبل است !

  اگر بخشش کند، میگویند افراط میکند !

 اگر جمع گرا باشد، میگویند بخیل است !

 اگر ساکت و خاموش باشد، میگویند لال است !

 اگر زبان آوری کند، میگویند وراج و پر گوست !

 اگر روزه برآرد و شبها نماز بخواند، میگویند ریا کار است !

 و اگر نکند، میگویند کافر است و بی دین !

 لذا نباید بر حمد و ثنای مردم اعتنا کرد

 و جز از خداوند نباید از کسی ترسید.

 پس آنچه باشید که دوست دارید.

 

کتاب فرهنگ تئاترهای تلویزیونی منتشر شد

پس از حدود 5 سال تلاش کتاب فرهنگ تئاترهای تلویزیونی به همت عباس جهانگیریان و توسط اداره پژوهش های سیمای سازمان صدا و سیما منتشر شد.

خوب بیاد دارم،در این اداره و در زمان مسئولیت ام گفتگوی بسیاری با جهانگیریان داشتم و کاملا از انتشار این اثر نا امید بود. شاید هم توان مدیر جوانی همچون من، برایش قدری باور پذیر نبود. از ابتدا بر این باور بودم که مستنداتی از این نوع در ردیف گنجینه ها و سرمایه های سازمانی اند و بایستی برای ساماندهی آن همت گمارد. البته ناگفته نماند فعالیت های دوران نوجوانی ام در تئاتر خراسان و تلویزیون را در برگ هایی از این کتاب می دیدم. روزگاری که با داریوش ارجمند، رضا صابری، مرحوم رضا سعیدی، فیروز صباغی، احمد رضائیان و بسیاری از پیشکسوتان دهه 60  اداره تئاتر مشهد گذراندم. یاد باد آن روزگاران یاد باد.

کتاب فرهنگ تئاترهای تلویزیونی در برگیرنده شناسنامه توصیفی از حدود 400 تئاتر تلویزیونی در کشور از سال 1357 (بعد از انقلاب) تا نیمه اول سال 1390 می باشد. در این کتاب اسامی صدها نفر از هنرمندان دور و نزدیک صحنه تئاتر که کارهایشان به ضبط و پخش تلویزیونی در کشور  انجامیده است ملاحظه می شود.

استاد داریوش مودبیان هم بر این کتاب پیش درآمدی نگاشته است. انتشار این اثر فاخر را در وهله اول به عباس جهانگیریان تبریک می گویم و بعدا به همکاران تلاشگری که علی رغم مشکلات نظام اداری به انتشار این اثر همت نمودند ، خسته نباشید می گویم و برای همه دست اندرکاران هنر مظلوم تئاتر کشورمان آرزوی بهروزی دارم.

نبرد رسانه ای(5)- دكترین مهار، نبرد رسانه‏اى و ساماندهى نافرمانى

 دكترین مهار، نبرد رسانه‏اى و ساماندهى نافرمانى مدنى محورهاى استراتژى جدید آمریكا علیه جمهورى اسلامى ایران است كه در دستورالعمل كمیته صلح جارى قرار گرفته و مقامات آمریكایى، تنها راه تغییر نظام جمهورى اسلامى ایران را، پیگیرى «جنگ نرم» به جاى «جنگ سخت» معرفى كرده‏اند. پس از شكست دهها استراتژى در برابر ملت ایران، اینك این استراتژى را مى‏توان «پروژه دلتا» نامید كه سه محوریت اصلى آن استفاده از تاكتیك‏هاى «دكترین مهار»، «نبرد رسانه‏اى» و «ساماندهى نافرمانى مدنى» مى‏باشد.

اظهار می شود: با توجه به تحولات اخیر در منطقه در راستاى طرح آمریكایى خاورمیانه بزرگ، به ویژه موضوع فلسطین و استراتژى آمریكا در جهت ایجاد جنگ داخلى در لبنان كه مى‏توان ترور مشكوك حریرى و مسایل بعدى را استارت آن دانست، همچنین ایجاد فشارهاى سیاسى و بین‏المللى سنگین علیه سوریه در همین راستا ارزیابی می شود. 

ادامه نوشته

مزيت شبكه ملي اطلاعات چيست؟ بودنش به چه دردي مي خورد؟

چندی است که با توجه به نیاز کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مسئولان امر راه اندازی شبکه ای را که مستقل از اینترنت جهانی باشد را مورد توجه قرار داده اند. این طرح سوالات و ابهامات بسیاری را به همراه داشته است. شبكه ملي اطلاعات چيست؟ بودنش به چه دردي مي خورد؟

اینها بخش هایی از پرسش هایی است که در پرونده ویژه ای در روزنامه جام جم مورخ چهارشنبه ۳ آبان ۹۱ به آن پرداخته شده است. 

مزيت شبكه ملي اطلاعات چيست؟ بودنش به چه دردي مي خورد؟
اين شبكه ها به خودي خود هيچ خاصيتي ندارند، اما وقتي روي آن كاربري هاي مختلف قرار بگيرد و به بانك هاي اطلاعاتي دقيق وصل شود آن​گاه خدمات جديد و دليل وجودش معني پيدا مي كند. براي مثال قبلاوقتي در كنار خيابان يكي از شهرستان ها پليس به يك ماشين و راننده مظنون مي شد، براي اطمينان از اين كه اين خودرو مسروقه نيست يا راننده تحت تعقيب نيست حداقل 48 ساعت زمان نياز بود. آن هم در صورتي كه مشكل خاصي به وجود نمي آمد.
اما وقتي بانك اطلاعاتي (پايگاه داده) پليس راهنمايي و رانندگي به بانك اطلاعاتي پليس آگاهي وصل باشد و آن هم به پايگاه داده قوه قضاييه و ثبت احوال متصل باشد در چند ثانيه مشخص مي شود كه سابقه و هويت فرد چيست. به اين وسيله هم كمتر وقت مردم گرفته مي شود و هم صدها كار ديگر به موقع به نتيجه مي رسد. يا فكر كنيد شما به دليل داشتن يك بيماري خاص به بعضي داروها حساسيت داريد و خداي ناكرده در حين رانندگي تصادف مي كنيد. اگر شبكه اطلاعات نباشد مانند گذشته پزشك با آزمون و خطا بايد به وضعيت شما رسيدگي كند، اما اگر سيستم اورژانس به بانك اطلاعاتي پزشكي و سلامت كشور متصل باشد و اين شبكه نيز با بانك اطلاعاتي پليس ارتباط داشته باشد براحتي و با استفاده از گواهينامه الكترونيك يا كارت ملي الكترونيك، پرونده پزشكي شما كه قبلادر بيمارستان ها و درمانگاه ها برايتان تشكيل شده در دست پزشك اورژانس خواهد بود و اين يعني خطاي كمتر، دقت و موفقيت بيشتر.

ادامه نوشته

نبرد رسانه ای(4)- نوآوری های جدید در عرصه ماهواره

طی ماه های اخیر موج تازه ای از پارازیت اندازی گسترده بر روی رسانه های فارسی زبان از یک سو و مسدود شدن انتشار شبکه های برونمرزی سازمان صدا و سیما مشکلات چندی را برای مخاطبان فارسی زبان به وجود آورده است. بی شک رسانه های نوین و فرصت های کاربرد و توسعه ای که برای همگان فراهم آورده اند از چالش های جدی نزد دولت ها و ملت ها به حساب می آید.

متن زیر گزیده ای از گفتگویی با مهندس علی اکبر موسوی خوئینی نماینده مجلس ششم از تهران و نائب رئیس کمیته مخابرات. مهندس موسوی خوئینی، فارغ التحصیل کاردانی مخابرات، مهندسی برق و کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی ارتباطات؛ هم اکنون فعال در زمنیه آزادی های اینترنتی است که طی سالهای اخیر تلاش نموده تحریم های آمریکا علیه ایران در زمینه نرم افزار و سخت افزارهای اینترنتی و ارتباطی را متوقف سازد. 

وی هم اکنون در حوزه تکنولوژی ارتباطات با دانشگاه استنفورد و مریلند به عنوان پژوهشگر میهمان همکاری می کند. به لحاظ دانش فنی که در این گفتگو تولید شده است، گزیده ای از مصاحبه با نامبرده باز تنظیم شده است:

کاوه شیرزاد در این گفتگو پرسش هایی را در خصوص نقش فناوری در توسعه اجتماعی مطرح کرده است و اینکه آیا رشد تکنولوژی ارتباطی در حال حاضر یا آینده، می تواند به رشد اجتماعی بینجامد.

آنچه که مسلم است رشد تکنولوژی ارتباطات و سرعت تحولات بی نظیر آن، خوشبختانه چنین اجازه ای را به ویژه به دولت هایی که به دنبال کنترل شدید مردم هستند را نمی دهد. البته میزان و شدت نفوذ این تکنولوژی به عوامل گوناگونی از جمله قابلیت های فرهنگی، امکان مالی و موقعیت جهانی آن کشورها بستگی دارد.

نمونه آن، شکست عملی انحصار رسانه های رادیویی و تلویزیونی است که بر اساس رشد تکنولوژی ماهواره روی داد. این شکست به گونه ای است که مقامات رسمی از نفوذ ۷۰ درصدی آن سخن گفته اند، نفوذی که به مراتب بیش از آن و البته خارج از اراده حکومت است. در گسترش کمی این رسانه، تلاش مجلس ششم در تصویب رفع ممنوعیت استفاده از ماهواره با اکثریتی قوی و تاثیر گذار به لحاظ روانی پشتوانه مردم محسوب می شده است.

حال کنار همین تکنولوژی ماهواره علاوه بر گیرنده تلویزیون؛ “دیتا کستینگ” هم اجازه دریافت محتوای نوشتاری- ویدیویی را در همان جهت مشابه دیش ها از طریق دی وی بی و کامپیوتر می دهد که سرویس رایگان نیز دارد و در عین حال تکنولوژی اینترنت از طریق ماهواره نیز شاخه دیگر این نوآوری است و استفاده از همه آنها برای مردم کره زمین منجمله ایران براساس مقررات سازمان ملل قانونی است. بنابراین ایران نوآوری های جدید در عرصه ماهواره را تجربه خواهد کرد. در عرصه خدمات موبایل نیز تمامی کشورهای همسایه مجهز به نسل سوم اینترنت هستند که در تمامی شهرهای ایران در دسترس است وخود بخود این ارتباط اینترنتی می تواند به سایر شهرها نیز نفوذ نماید.

بنابراین می توان گفت رشد تکنولوژی، اجازه جلوگیری از ارتباط مردم با جهان را عملا ناممکن می کند.

 

ادامه نوشته

نبرد رسانه ای(3)- راهكارهاي پخش مجدد برنامه‌هاي صداوسيما ازماهواره

راهكارهاي تخصصي پخش مجدد برنامه‌هاي صداوسيما از شبكه‌هاي ماهواره‌اي بزودي اجرايي مي شوند .

رئيس كمسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت اين راه كارها در نامه اي به رئيس جمهور اعلام شده است . علاءالدين بروجردي پس از جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس كه با حضور آقاي ضرغامي رئيس رسانه ملي برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع جلساتي كه با مسئولان فرهنگي كشور بويزه صدا و سيماا داشتيم پيشنهادهاي كارشناسانه براي پخش مجدد برنامه هاي صدا و سيما براي مخاطبان آن در سراسر جهان ارائه شد . بروجردي افزود نتايج اين نشستها با امضاي رؤساي كميسيون امنيت ملي و فرهنگي مجلس در قالب نامه اي براي ارسال به رئيس جمهور تدوين شده است و تلاش مي كنيم اين مسئله با همكاري دولت و مجلس حل شود . رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فشار سياسي امريكا و درخواست اوباما مبني بر قطع شبكه هاي بين المللي صدا و سيما گفت: آقاي اوباما تصميم داشت از اين طريق روي افكار عمومي امريكا براي جمع كردن رأي و پوشش كاستي هاي خود تأثير بگذارد اما با هوشمندي و تدبير مسئولان ذي‌ربط اين اقدام خنثي مي شود .
بروجردي گفت: با اين اقدام خلاف قانون و با فشار امريكا 9 شبكه ماهواره اي تلويزيوني و 32 شبكه راديويي صدا و سيما را قطع كردند اما از آنجا كه از قبل تدابير لازم انديشيده شده بود و در آينده نيز راهكارهاي مناسبي پيش بيني شده است عملاً ارتباط اين شبكه ها با مخاطبانشان در دنيا برقرار است .
رئيس كميسيون امنيت و ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: البته كار اساسي ما رفتن به طرف استقلال در زمينه ماهواره ايراني است كه اين كار به فضل خداوند همان گونه كه در فناوري هسته‌اي اتفاق افتاد، انجام خواهد شد.
وي جلسه برگزار شده با حضور آقاي ضرغامي را بسيار مفيد ارزيابي كرد و گفت: در اين جلسه درباره نقش آفريني مجلس در اين زمينه بررسي صورت گرفت و اميدواريم با تلاش جمعي بتوانيم راهكارهاي پيشنهاد شده را عملي كنيم .
بروجردي افزود: بخشي از نقش آفريني مجلس در بودجه سال آينده خواهد بود كه دولت در حال تدوين آن است و برخي راهكارهاي كوتاه مدت و بلندمدت نيز با دستور رئيس جمهور عملي خواهد شد .

منبع: سایت رسمی روابط عمومی سازمان صدا و سیما

نبرد رسانه ای(2) - قطع پخش ماهواره اي شبكه هاي برون مرزي ایران

در پی قطع پخش ماهواره اي شبكه هاي برون مرزي سازمان صدا وسيما علت قطع این شبکه ها با حضور رئيس رسانه ملي در كميسيون امنيت ملي مجلس مورد بررسي قرار گرفت.

 حسين نقوي‌حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اين خصوص اظهار كرد: رييس سا زمان صداوسيما با حضور در جلسه امروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از آخرين دستاوردها، برنامه‌ها و اقدامات اين سازمان گزارش داد.

 وي ادامه داد: ضرغامي ابتدا به نقش رسانه ملي براثرگذاري بر افكار عمومي داخلي و خارجي بويژه انعكاس واقعيت‌ها و افكار عمومي جهان و عصبانيتي كه غربي‌ها از اين اثرگذاري دارند، اشاره كرد كه آنها به هر وسيله‌اي دست مي‌زنند تا از پخش برنامه‌هاي رسانه ملي جلوگيري كنند.

 نماينده مردم ورامين در مجلس در ادامه گفت: رييس سازمان صداوسيما همچنين به تلاش‌هاي گسترده اين سازمان در جهت تقويت روحيه ملي، ايجاد روحيه اميدبخش و نشاط‌آفرين اشاره كرد و گزارشي از افزايش قابل توجه شبكه‌هاي سيما و جذب مخاطبين حوزه‌هاي مختلف از جمله شبكه قرآن و ورزش ارائه كرد.

 نقوي‌حسيني افزود: با تنوعي كه در حال حاضر در برنامه‌هاي صداوسيما به وجود آمده، گرايش مردم به رسانه ملي و عدم اعتماد آنها به رسانه‌هاي غيرخودي افزايش پيدا كرده است كه رييس سازمان صداوسيما در اين جلسه به وحشت و نگراني غربي‌ها از توانمندي رسانه جمهوري اسلامي اشاره كرد.

 سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اقدام اخير اتحاديه اروپا خاطرنشان كرد: ضرغامي اقدام اتحاديه اروپا را برخلاف ادعاهاي آزادي بيان، جريان آزاد اطلاعات، حقوق بشر و امثالهم دانست.

 وي ادامه داد: رييس سازمان صداوسيما با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود، بهره‌گيري از ماهواره‌ها جهت پخش برنامه‌ها و پيام‌رساني به ملت گفت كه رسانه‌هاي غربي و دولت‌هاي استكباري به دنبال اعمال انحصاري رسانه‌اي هستند و همانگونه كه رسانه‌هاي ماهواره‌اي در فتنه 88 و ساماندهي فتنه‌گران نقش اصلي را ايفا كردند مي‌خواهند در بحران‌سازي‌هاي آينده نيز نقش‌آفريني كنند.

 نقوي‌حسيني با بيان اينكه در ادامه جلسه كميسيون امنيت اعضا به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند و سوالاتي را در حوزه فعاليت رسانه ملي مطرح كردند، اظهار داشت: ضرغامي با اشاره به همه توطئه‌هاي رسانه‌اي عليه جمهوري اسلامي بيان كرد كه امروز رسانه ملي توانمندي لازم را براي خنثي‌سازي هر نوع توطئه‌اي دارد و قادر است هر نوع تحريم را دور زده و آن را بي‌اثر كند.

 سخنگوي كميسيون امنيت ملي در پايان يادآور شد: رييس سازمان صداوسيما تاكيد كرد كه در جنگ رسانه‌اي ما با اتكاء به توانمندي‌هاي خود پيروز خواهيم شد و ارسال پيام جمهوري اسلامي در همه دنيا ادامه خواهد داشت.

منبع: سایت رسمی روابط عمومی سازمان صدا و سیما

 

نبرد رسانه ای(1) - دوران سانسور و جلوگیری از نشر اطلاعات سر آمده است

رئیس سازمان صدا و سیما در روزهای پایانی مهر ماه سال جاری به عنوان مهمان ویژه چهل و نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه در سئول پایتخت کره جنوبی بود. متن سخنرانی مهندس ضرغامی که در جمع بیش از ۶۰۰ نفر از روسا و مقامات عالی رتبه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه ایراد شد به این شرح است:

صنعت رسانه به علت دگرگونی های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از یک سو و توسعه فناوری های ارتباطی از سوی دیگر، همواره در معرض تغییر و تحول بوده است. این تغییرات سبب تحولاتی در ماهیت، مأموریت و رسالت رسانه ها شده است. مدیران رسانه های نوین، باید همواره با آینده نگری، محیط رسانه ای ( media ecosystem) خود را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و از روندها و تغییرات پیش رو اطلاع دقیق حاصل کنند تا بتوانند برای منطبق کردن سیاست ها و راهبردهای سازمان خود با شرایط آینده برنامه ریزی کنند.

شاخص های اساسی رسانه های نوین به طور خلاصه عبارتند از:

دیجیتالی شدن (dijitalization) / تعاملی بودن (interactivity) / شخصی سازی (personalization) / آنی بودن (immediacy) / مستقیم بودن (directness) / و همگراشدن(convergence).

 

ادامه نوشته

اینترنت و الگوریتم مورچگان

بشریت سال‌هاست که در حال پیشرفت است و هر روزه امکانات جدیدی برای رفاه حال همگان تولید و شاید هم کشف می‌شوند. بله!ما سال‌هاست که در حال پیشرفت هستیم و هر روز سرعت این پیشرفت بیشتر و بیشتر می‌شود اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌ایم که آیا ما به عنوان انسان اولین تولیدکننده این محصولات بوده‌ایم؟ خب پاسخ این سوال در برخی موارد منفی است!

دانشمندان کشف کرده‌اند که بعضی امکاناتی که ما فکر می‌کنیم ساخته دست خود ماست از قبل در طبیعت وجود داشته است، به طور مثال آیا می‌دانید مورچه‌ها برای شکار و پیدا کردن غذا از روشی استفاده می‌کنند که دقیقا مانند همان روشی است که ما داده‌ها را در اینترنت انتقال می‌دهیم و این موجودات سال‌هاست که در حال استفاده از این روش و انجام این کار هستند تا انجا که دانشمندان درگیر این تحقیقات نام ان را با ترکیب دو کلمه اینترنت و آنت، آنترانت گذاشته‌اند.

ادامه نوشته

چگونه رتبه سایت خود را در Google افزایش دهید!

این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می دانند و فکر می کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین تنایج جستجوی گول ظاهر شود.

به گزارش ایران ویج ، ولی موضوع آن قدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می تواند بهینه سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یک بار، انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب ترین فرد برای انجام این کار مدیر همان سایت است.

SEO چیست؟

سئو مخفف واژه های SEARCH ENGINE OPTIMIAZTION است که معنی آن «بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو» است. بهینه سازی سایت برای کلیدواژه ای خاص انجام می شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جست و جو می شود که می تواند شامل یک یا چند کلمه باشد.

وقتی صفحه ای از سایت مان را برای کلیدواژه ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جست و جو کرد سایت ما در اولین نتایج جست و جو ظاهر می شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می یابد.

نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می شود و هر صفحه سایت مان می تواند رتبه ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی شود و به بهینه سازی اشاره می شود معمولا منظور، بهینه سازی صفحه اصلی سایت است.

چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش های جذب بازدیدکنندگان با کیفیت، هدایت افرادی است که خودشان دنبال مطلب سایتمان هستند و در گوگل به جست و جو می پردازند. حال چرا در مباحث بهینه سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می شود؟

زیرا تعداد جست و جوهایی که در گوگل انجام می شود بیشتر از ۶ برابر مجموع تمامی جست و جوهایی است که در موتورهای جست و جوی دیگر مانند یاهو و… انجام می شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه سازی سایت در موتورهای جست و جو تقریبا مشابه هستند، بنابراین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جست و جوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

ادامه نوشته

راز زندگی

غنچه با دل گرفته گفت:  زندگی لب ز خنده بستن است

 گوشه ای درون خود نشستن است

 گل با خنده گفت:

 زندگی شکفتن است

 با زبان سبز راز گفتن است

گفتگوی غنچه و گل هنوز هم از درون باغچه به گوش میرسد

 تو چه فکر میکنی

 کدام درست گفته اند؟؟؟

 من فکر میکنم گل به راز زندگی اشاره کرد

 هرچه باشد او گل است

 

 

3 روز خاموشي در کل کره زمين

 ناسا پیش بینی کرده است که در 23-25 ​​دسامبر 2012(سوم تا پنجم دی 91) و در زمان تراز کائنات زمین به مدت 3 روز در تاریکی کامل به سر خواهد برد.

دانشمندان آمریکایی پیش بینی تغییرات کائنات، خاموشی در کل کره زمین به مدت 3 روز از تاریخ 23 دسامبر 2012 نموده اند.

این پایان جهان نیست، این هم ترازی جهان، جایيکه خورشید و زمین برای اولین بار هم تراز میشوند.زمین از وضعیت کنونی که بعد سوم است به بعد صفر تغییر نموده و سپس به بعد چهارم تغییر مینماید.در این گذار جهان با تغییر بزرگی روبرو میشود و ما یک جهان جدیدی را خواهیم دید.

پیش بینی شده است که این 3 روز تاریکی در روزهای 23، 24، 25 دسامبر 2012(سوم تا پنجم دی ماه 91) اتفاق میافتد، حفظ آرامش، در آغوش کشیدن یکدیگر، مناجات، خواب به مدت 3 روز بهترین راه حل است و آنهایی که بعد از این واقعه زنده میمانند با یک جهان نوین روبرو خواهند شد و متاسفانه افرادیکه از این موضوع ترس به دل راه دهند خواهند مرد.

از هم اکنون خوشحال باشید، و از هر لحظه عمر خود لذت ببرید و نگران نباشید و هر روز به درگاه خدا دعا کنید.

ادامه نوشته

من فقط مالک مایکروسافت هستم

من در برخی از امتحاناتم مردود شدم اما دوستم تمام درسهایش را با موفقیت گذراند.

 اکنون او یک مهندس در شرکت مایکروسافت است

 و من فقط مالک مایکروسافت هستم ...

 "بیل گیتس موسس مایکروسافت"

بیا عاشقی را رعایت کنیم

بیا عاشقی را رعایت کنیم

 چرا عاقلان را نصیحت کنیم؟

 بیایید از عشق صحبت کنیم

 تمام عبادات ما عادت است

 به بی‌عادتی کاش عادت کنیم

 چه اشکال دارد پس از هر نماز

 دو رکعت گلی را عبادت کنیم؟

 به هنگام نیّت برای نماز

 به آلاله‌ها قصد قربت کنیم

 چه اشکال دارد که در هر قنوت

 دمی بشنو از نی حکایت کنیم؟

ادامه نوشته

ویژگی یک مدیر رسانه اجتماعی

امروز با گسترش روز افزون رسانه‌های اجتماعی بحث مدیریت آنها مطرح است. اگر شما یک بلاگ، شبکه اجتماعی یا به زبان ساده‌تر، یک رسانه اجتماعی داشته باشید به عنوان مدیر چه ویژگی های باید در شما باشد؟ یا شاید شما سازمان هستید می خواهید یک مدیر رسانه اجتماعی استخدام کنید او چه ویژگی های باید داشته باشد؟ مطمئا در ایران هنوز «مدیر رسانه اجتماعی» عنوان شغلی نیست اما «بهترین راه برای پیش بینی آینده، ساختن آن است».

۱- اشتیاق به رسانه های اجتماعی: در رسانه های اجتماعی شما بیشتر نیاز به یک هدایت کننده دارید تا یک مدیر! کسی که درک درستی از عملکرد و روابط رسانه های اجتماعی مختلف دارد و روزگار در آنها سپری کرده باشد. او باید بتواند با استفاده از رسانه های اجتماعی زندگی شخصی و حرفه ای خود را هدایت کند.

۲- مهارت های دستوری و املایی: در نوشتار همیشه اشتباه وجود دارد. ممکن است بیشتر مواقع تایپی باشد و برخی مواقع دستوری! اما از کسی که مدیریت یک جامع آنلاین را برعهده دارد این انتظار است که بیشترین مهارت ها را در قواعد دستوری و املایی داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که خشک و رسمی بنویسد بلکه باید زنده و جذاب قلم را به کار گیرد.

۳- توانایی رهبری: این توانایی شاید اکتسابی باشد اما استعداد نیز هست. مدیر رسانه اجتماعی باید بتواند برای اجتماع به شیوایی صحبت کند. این توانایی بیشتر در زمان بحران های احتمالی به کار می آید.

۴- اعتماد به نفس: اعتماد به نفس واقعی نه کاذب و نه بیش از اندازه! همیشه این نگاه وجود دارد که ما وقتی تعدادی مخاطب داریم ناخوداگاه اعتماد به نفسمان افزایش پیدا می کند باید آن را کنترل و مدیریت کرد. مدیر باید دکمه پست را فشار دهد و از عواقب آن واهمه نداشته باشد.

۵- دیسپلین (نظم) و تشکیلات: نوشتن یک پست برای وبلاگ در برنامه زمانبندی مشخص به سختی انجام می شود. مدیر با محتوای بکر، جالب و جذاب سعی در هدایت جامعه را داشته باشد. یک مدیر رسانه اجتماعی موثر از برنامه زمانبندی برای نوشتن سرمقاله و ابزارهای کنترلی برای اینکه مطمئن شود یک پست یا توئیت منتشر شده استفاده می کند. پاسخ به نظرات، درخواست‌ها و انتقادات اصولا کمی طول می کشد این کار باید برنامه خاص خود را داشته باشد.

۶- منش: یک مدیر رسانه اجتماعی از قوانین و مقررات هر رسانه اجتماعی به درستی آگاه است و طبق آن رفتار می کند. به نظرات صفحه و پست های بلاگ با وقار و زیبایی پاسخ می دهد.

۷- یک سطح رهبری: انتظار این است که در اولین فرصت به نظرات و درخواست ها رسیدگی شود اما وقتی تعداد کاربران بالا باشد پاسخگویی به آنها در کمترین زمان مشکل است. باید مجموعه از انتظارات را لیست کرده و مانند یک بانک اطلاعاتی داشته باشید و هر وقت شد از آن استفاده کنید.

۸- پوست کلفت بودن: اصولا دهن کاربران در رسانه های اجتماعی چاک و بست ندارد و برخی اوقات هرچه به ذهنشان برسد منتشر می کنند. مخصوصا اگر در جامعه فیزیکی به نیازهای آنها پاسخ داده نشود به قولی جامعه بسته باشد. به نوعی مدیر باید نقد پذیر باشد حال نقد منصفانه یا غیر منصفانه! البته باید حواسش به گزارش های مردمی برای مسدود سازی نیز باشد.

۹- پاسخگویی: شما نسبت به هرچه درباره شما توئیت می شود مسوول هستید. باید در کمترین زمان ممکن درخواست را به بخش مربوطه ارجاع و بعد اعلام کنید. اگر اشتباه کردید باید غرور را کنار بگذارید و به آن اعتراف کنید. دنیا دار مکافات است.

۱۰- کنجکاوری مداوم برای فهم بیشتر: فناوری و ابزارهای آنلاین مدام در حال تغییر هستند و محیط و کاربران نیز به نوبه خود تغییر می کنند. مدیر رسانه اجتماعی تنها وظیفه حفظ وضع موجود را ندارد بلکه باید مدام بخواند، فراگیرد و خود را توسعه دهد. زگهواره تا گور دانش بجوی مدیر!

منبع:سایت رسانه اجتماعی

بازاریابی بدون بودجه غیر ممکن است....

نویسنده: توماج فریدونی

استراتژیست بازاریابی، مشاور بازاریابی

برای جوانان عاشق شهرت و پول که والدینی کارمند و یا با درآمد پائین داشته اند، مشاهده موفقیت شرکت هایی چون گوگل و یا فیسبوک کافی است تا دغدغه های ذهنی خواب شب و تمرکز روز را ایشان برباید! اینها الگوهایی برای این جوانان مشتاقِ رسیدن به موفقیت، شهرت و استقلال مالی است که خود نیز از نقطه صفر و یا حتی زیر صفر شروع کرده اند و حالا به امپراطوری های دات کام و سوژه های هر روز و هر سال فورچون ۵۰۰، CNN, Fox, CNBC و WSJ تبدیل شده اند.

شاید بی اغراق روزی نباشد که یکی از این جوانان و یا خود شما با من تماس نگرفته باشید و با هزاران امید و آرزو درخواست دریافت مشاوره و کمک نداشته باشید اما درنهایت شاید صراحت کلام من شما و ایشان را آزرده خاطر کرده باشد.

بازاریابی بدون بودجه غیر ممکن است و هیچ راهی برای موفقیت در بازاریابی بدون تزریق بودجه مناسب برای حمایت از برنامه های بازاریابی وجود ندارد. اما متاسفانه به واسطه فراوانی سخنرانی ها، مقالات و کتاب های بی پایه و اساسی که نقل کنندگان آنها خود هیچ سابقه درخشانی در زمینه کار و کارآفرینی نداشته اند مواجه شدن مردم با این واقعیت دردناک است. از همین روست که در مواقعی به منفی نگری محکوم شده ام اما واقعیت ها را با خوشبینی های پیش و پا افتاده نمی توان تغییر داد.

واقعیت ها به اینصورت است که برای مثال، شرکت گوگل بودجه اولیه ای که در اختیار داشت (در سال ۱۹۹۸) یکصد هزار دلار بود که تا سال ۱۹۹۹ به حدود بیست و پنج میلیون دلار افزایش پیدا کرد و یا فیسبوک کار خود را با بودجه اولیه ۵۰۰٫۰۰۰ دلاری شروع کرد. جدا از اینکه راه اندازی هر کسب و کاری به بودجه اولیه نیاز دارد ما بازاریابی نسبت به اهدافی که تعریف می کنید به بودجه اختصاصی برای شروع و رشد نیاز دارد.

جدا از آنکه یک کسب و کار الزاماً نباید با وسعت کارهایی چون گوگل باشد اما بهترین ایده ها بدون بودجه معمولاً بجایی نمی رسند. در آن زمان است که افرادی که دهان گشاد اما ذهن هایی تنگ دارند با شنیدن ایده های شما، نگرش هایتان را زیر سوال می برند و به باد تمسخر گرفته خواهید شد. از همین روست که اصرار می کنم صرف نظر از تامین بودجه راه اندازی کسب و کار تا زمانی که بودجه بازاریابی مناسبی در اختیار ندارید هرگز خودتان را در مسیر بازار رقابتی قرار ندهید و حضورتان را به صورت رسمی و گسترده اعلام نکنید.

از طرفی این واقعیت را فراموش نکنید آنچه را که بسیاری موفقیت های یکشبه دیگران متصور می شوند، در واقع مشاهده اوج گرفتن های آنهاست. اوجی که از ماه ها و سال ها قبل برایش برنامه ریزی کرده و آماده شده اند و شما نیز با الگو برداری از رفتارشان می توانید به موفقیت های بزرگ برسید. در بازاریابی تعداد بسیار زیادی از شرکت ها درگیر تقلید کورکورانه و بیشتر ایفای نقش هایی که اصلاً با موقعیت های کنونی آنها سازگاری ندارند می شوند. اینگونه برایتان مثال بزنم که شما هرگز با خریدن یک ساعت رولکس، یک قایق تفریحی، هواپیمای شخصی، خانه ویلایی مجلل و خودرو گرانقیمت پولدار نخواهید شد. بلکه به زودی به خاک سیاه می نشینید چرا که باید پول تمام این ظواهر را یکجا پرداخت کنید. بسیاری از ما در مدیریت شرکتهایمان نیز اینگونه عمل می کنیم و از ابتدا می خواهیم مانند آنچه گوگل در امروز رفتار می کند باشیم. در صورتی که سرمایه ای به اندازه سرمایه امروزی گوگل ندارید این امر عملاً غیر ممکن است!

از ابتدا با واقعیت شروع کنید و بجای الگو برداری از رفتار امروزی آنها، روند رفتارهایشان را از گذشته تا به امروز زیر نظر بگیرید. شکست هایشان را به منبعی از تجربه به نفع خودتان تبدیل کنید و خوبی هایشان را قطب نمای منش و رفتار خود در تصمیم گیری های روزانه بدانید. در اینصورت دیری نمی پاید که حتی کوچکترین کسب و کار شما که از اتاق خواب و یا اتاق نشیمن خانه تان شروع شده است دنیا را تکان خواهد داد و در آن زمان که با من تماس می گیرید و با صراحت می پرسم بودجه بازاریابی تان برای یکسال چقدر است دیگر نه تنها دلخور نمی شوید، استراتژیست های بازاریابی و مشاوران بازاریابی را افرادی پول پرست خطاب نخواهید کرد.

مشکل تشخیص دوست و دشمن

مارها قورباغه ها را مي خوردند و قورباغه ها غمگين بودند.

قورباغه ها به لك لك ها شكايت كردند لك لك ها مارها را خوردند و قورباغه ها شادمان شدند.

 لك لك ها گرسنه ماندند و شروع كردند به خوردن قورباغه ها قورباغه ها دچار اختلاف ديدگاه شدند عده اي از آنها با لك لك ها كنار آمدند و عده اي ديگر خواهان باز گشت مارها شدند.

 مارها باز گشتند و همپاي لك لك ها شروع به خوردن قورباغه ها كردند حالا ديگر قورباغه ها متقاعد شده اند كه براي خورده شدن به دنيا مي آيند تنها يك مشكل براي آنها حل نشده باقي مانده است اينكه نمي دانند توسط دوستانشان خورده مي شوند يا دشمنانشان.

منوچهر احترامي داستان نويس كودكان و نوجوانان

مثبت اندیشی

کاش فردا هوا ابری باشه...

رسانه‌ را دریابیم

بیست وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91ـ با 5 پرونده اختصاصی در موضوعات مدیریت رسانه،‌ جامعه اطلاعاتی،‌ ورزش،‌ رسانه و تلویزیون منتشر شد. این ماهنامه از اول شهریور ماه قابل تهیه است.
«رسانه‌«را دریابیم،‌عنوان سرمقاله به قلم امیر عباس تقی‌پور مدیرمسؤول ماهنامه است که به بررسی نحوه اطلاع رسانی رسانه ملی در مورد زلزله آذربایجان شرقی و انتقادات و هجمه‌های وارد شده بر آن، پرداخته است.
وی در بخشی از سرمقاله خود نوشته: متأسفانه خطای صداوسیما در انعکاس صحیح و مناسب اخبار زلزله فضایی را در کشور ایجاد کرد که شایسته جامعه ایرانی نبوده و فضا را برای سوء استفاده گروهی فراهم آورد و شاید بتوان این موضوع را بهانه‌ای برای تسویه حساب گروه‌هایی خاص قلمداد کرد.

ادامه نوشته

با کدهای مخفی موبایل آشنا شوید

برخی از این کد‌ها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کد‌ها در حقیقت به نوعی میان بر برای‌‌ همان فرامین محسوب می‌شود.

 کدهای امنیتی تلفن‌های همراه

 تقریبا تمام اپراتورهای تلفن همراه در جهان کدهای ویژه‌ای دارند که به واسطه به‌کارگیری این کد‌ها کاربران می‌توانند میزان کارایی گوشی تلفن همراه خود را بالا برده و بر برخی از قابلیت‌های آن بیفزایند. برخی از این کد‌ها در حقیقت فرامینی هستند که به‌صورت عادی در منوی گوشی تلفن همراه موجود است و استفاده از این کد‌ها در حقیقت به نوعی میان بر برای‌‌ همان فرامین محسوب می‌شود.

 کد دایورت

 یکی از معروف‌ترین کد‌ها که جزو پرکاربرد‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #۹۱۵* ۲۱* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #۲۱# کنسل می‌شود.

 برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد # Number* ۲۱* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد # ۰۹۴۰۲۲* ۶۷* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #۶۷# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت عدم‌پاسخگویی از کد# Number* ۶۱* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر درصورت در دسترس نبودن از کد # Number* ۶۲* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

 کد ریست کردن

 #۷۷۸۰#*

 RESET گوشی یا‌‌ همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای. مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. درواقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

 #۷۳۷۰#*

 فرمت گوشی. مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. درواقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

 سریال نامبر گوشی

 کد #۰۶#* سریال نامبر گوشی یا‌‌ همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.

 کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره ۱۵ رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.

 کد #۰۰۰۰#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد.

 استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تارخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

 قدرت باطری مخفی شده

 تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود درصورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.

 درنظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای #۳۳۷۰* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.

 برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور ۱۰۰درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی‌های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

 منوی مخفی گارانتی

 در تلفن‌های همراه نوکیایک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #۹۲۷۰۲۶۸۹#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:

 نمایش شماره سریال گوشی

 تاریخ ساخت گوشی

 تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).

 نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).

 ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

 راهکارهای بالا بردن ذخیره حافظه

 نکاتی هستند که رعایت‌کردن آن‌ها به کاربران کمک می‌کند تا سرعت گوشی‌های خود را بالا ببرند:

 ارسال پیام: بهتر است سعی شود پیام‌ها در کارت حافظه ذخیره شوند، نه در حافظه تلفن همراه.

 تصاویر پس‌زمینه‌زنده: ممکن است این تصاویر زیبا به‌نظر برسند اما قدرت پردازشگر را تضعیف می‌کنند.

 حذف برنامه‌های غیرضروری: اگر از همه برنامه‌های نصب شده در تلفن همراه استفاده نمی‌شود و مانند گردوغبار تلفن همراه را پوشانده‌اند، بهتر است حذف شوند، زیرا تنها حافظه با ارزش تلفن همراه را اشغال می‌کنند.

 انتقال تصاویر و ویدئوهای قدیمی: کاربران ممکن است تصاویر یا ویدئوهای زیادی را در گوشی خود ذخیره کنند؛ حتی بدون اینکه آن‌ها را بشناسند. می‌توان آن‌ها را در یک حافظه خارجی یا اکسترنال یا در حافظه لپ‌تاپ ذخیره کرد.

 منبع: همشهری

دل و دين و عقل و هوشم همه را بر آب دادي

دل و دين و عقل و هوشم همه را بر آب دادي                ز کدام باده ساقي به من خراب دادي؟

 چه دل و چه دين و ايمان همه گشت رخنه رخنه             مژه‌هاي شوخ خود را چو به غمزه آب دادي

 

دل عالمي ز جا شد چو نقاب بر گشودي

 دو جهان به هم بر آمد چو به زلف تاب دادي

 

در خرمي گشودي چو جمال خود نمودي

 ره درد و غم ببستي چو شراب ناب دادي

غزلیات ملامحسن فيض کاشاني

ادامه نوشته

چند راهکار ساده برای خدمات دهی بهینه به مشتریان

در جهان اقتصادی روز یکی از مهمترین چالشهای موجود بین رقبای کار سرویس دهی عالی به مشتریان است .

ارتباطات شما با مشتریانتان حقیقتا تنها ابزاری است که برای رشد تجارت و دستیابی به سود دهی در مقابل رقبای خود می بایست آن را به هر شکل که هست بپذیرید و در مقابل تمام سختی های آن تاب بیاورید .

اما یک واقیت دردناک در کار هم وجود دارد به این شکل که در هر صورت امکان آن وجود دارد که 75٪ از مشتریان شما با رقبای شما کار کنند.بدون توجه به قیمت پائین شما و یا اینکه چه قدر سرویس دهی شما مورد نیاز است برخی از مشتریان از جای دیگری غیر از شما خدمات دریافت می کنند حتی ممکن است پول بیشتری هم بپردازند فقط به این دلیل که احتمالا با آنها بهتر رفتار می شود .

ادامه نوشته

خانه های قدیمی را دوست دارم

تاریخ در آنها به زیبایی در حرکت است

همه چیز عمر دارد

حرف دارد

برکت دارد

هنوز حیاط هست

ادامه نوشته

رمز موفقیت بانوی کارآفرین عرصه معدن و مهرآفرین فاطمه دانشور

  فاطمه دانشور يکي از کارآفرینان موفقي است که ۳۵سال سن دارد و از ۲۷ سالگي وارد حوزه کسب‌ و کار شده است. او مدیر‌عامل شرکت سپهر آسياست که در عرصه واردات و صادرات سنگ آهن فعاليت مي‌کند. همچنين مدیر‌عامل موسسه خيريه مهرآفرين هم است.

 

عوامل موفقیت این کارآفرین :

  1. اتکاء و توکل بر خدا
  2. پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر و هوش همراه با هدفدار بودن و مطالعه قبل از اقدام
  3. ایجاد انگیزه کار و فعالیت در همسر و همراه نمودن وی با خود و حفظ آرامش در خانواده
  4. رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی و فعال بودن در دوران تحصیل دانشگاهی، همزمان با تحصیل کار می کردم و بسیار مطالعات غیردرسی داشتم.
  5. تجربیات متنوع و بسیار درخصوص تجارت خرد و کلان
  6. ریسک پذیری بالا و جسارت
  7. استفاده از نیروها و پتانسیل‌های حول و حوش و اطراف
  8. امید و نهراسیدن از شکست
  9. فکر و اندیشه مثبت و خلاقیت داشتن

می‌توانم بگویم پول نقش چندانی ندارد چون من بدون سرمایه و با رقم منفی شروع کردم، ایمان دارم سرمایه اصلی در وجود خود انسان است و آن قدرت اندیشه است. این را هم در پایان بگویم همیشه در هر رشته‌ای یک فرد موفق باید بخواهد که بهترین باشد.

ادامه نوشته

فرهنگ بهتر بود يا گهر؟

ز دانا بپرسيد سپس دادگر   كه فرهنگ بهتر بود يا گهر؟

چنين داد پاسخ بدو رهنمون   که فرهنگ باشد ز گوهر فزون

كه فرهنگ آرايش جان بود   ز گوهر سخن گفتن آسان بود

گهر بي هنر زار و خوار است و مست    به فرهنگ باشد روان تندرست

فردوسی نامدار

رفتار انسان

بشر يك ميليون اشتباه ندارد،

به عقيدي ما، بشر يك ميليون اشتباه ندارد، بلكه تنها و تنها، يك اشتباه مرتكب شده است و آن اين است كه‌: هدف و ايده‌آل زندگي‌ِ خود را نمي‌داند.
فیلسوف شرق علامه محمد تقی جعفری