پوشش رسانه‌های خارجی

 ۱- کریستین ساینس مانتیور: اولین رسانه‌ خارجی که این کمپین را پوشش داد، کریستین ساینس مانیتور بود که منشا این موج رسانه‌ای را آغاز کرد.

۲- یاهو نیوز: یاهو نیوز به نقل از کریستین ساینس مانیتور نیز آتش این موج را روشن کرد.

۳- روزنامه نیویورک‌تایمز: روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با تحلیل نسبتا کامل کمپین جین در ایران را پوشش داد تا این موج را جهانی کند و سایر رسانه‌های خارجی نیز به آن بپردازند.

۴- خبرگزاری رویترز: خبرگزاری آمریکایی رویترز نیز با انتشار خبر کمپین جین ایران دریایی این موج را خروشان‌تر و افق‌های دیگری را باز نمود.

۵- وبلاگ هافینگتون‎‌پست: این وبلاگ که بازدیدکننده بسیار بالایی در جهان دارد نیز به نقل از رویترز گزارش از کاربران توییتر ایرانی معترض به نتانیاهو منتشر کرد.

۶- روزنامه هاآرتص: روزنامه اسرائیلی هاآرتص که قدیمی‌ترین روزنامه عبری آنهاست. صدای حقیقت‌جوی مردم ایران را به داخل اسرائیل کشاند تا مردم آنها نیز با دروغ‌های نخست وزیر خود آشنا شوند.

۷- روزنامه گاردین: روزنامه یا سایت انگلیسی گاردین به تبع موج جهانی کمپین جین پوشان ایران؛ گزارشی نیز از آن کار کرد تا از رقبای خارجی خود عقب نماند. علاوه بر این گاردین گزارش تصویری جالبی نیز دراین باره منتشر کرده است.

۸- سایت تایمزاسرائیل: این سایت اسرائیلی نیز گزارشی نسبتا جانبدارانه از کمپین ایرانی‌های جین پوش منتشر کرد.

۹- هفته‌نامه اکسپرس: هفته نامه فرانسوی اکسپرس نیز گزارشی از این کمپین منتشر کرده است که سعی کرده است بی طرفی را رعایت کند.

۱۰- اشپیگل آنلاین: اشپیگل آنلاین نسخه آنلاین هفته‌نامه اشپیگل آلمان است که بسیار محبوب و پربازدید است. این سایت پربازدیدترین سایت خبری آلمانی زبان دنیاست.

۱۱- هفته‌نامه لی‌پوینت: سایت هفته‌نامه لی‌پوینت فرانسه نیز گزارش محافظه‌کارانه‌ای را دراین‌باره منتشر کرده است. لی‌پوینت را سال ۱۹۷۲ عده‌ای از خبرنگاران هفته‌نامه اکسپرس که آنجا را ترک‌کردند، بنیان‌گذاری کردند.

۱۲- رادیو اروپای‌آزاد / رادیو آزادی: سایت این رادیو نیز گزارشی از کمپین جین ایران داشته است. این رادیو در سال ۱۹۵۰ با هدف مقابله و مبارزه رسانه‌ای با تسلط شوروی بر اروپای شرقی توسط کمیته ملی اروپای آزاد تأسیس و راه‌اندازی شد.

۱۳- شبکه خبری راشاتودی: سایت شبکه خبری راشاتودی روسیه کاملا هدفمند گزارشی از جین‌پوشان ایرانی ارائه کرده است. این شبکه ۲۴ ساعته است که به زبان‌های انگلیسی و عربی برنامه پخش می‌کند.

۱۴- بی‌بی‌سی نیوز: بالاخره بی‌بی‌سی نیز نسبت به این موضوع هم واکنش نشان داد و گزارشی هرچند کوتاه به آن پرداخت. البته برنامه نوبت شما بی‌بی‌سی فارسی به طور کامل امروز به این موضوع پرداخت.

۱۵- شبکه خبری الجزیره: سایت شبکه خبری الجزیره قطری نیز گزارشی از جین‌پوشان ایران منتشر کرده است.

 پوشش رسانه‌های داخلی

 

۱- سایت وبلاگ‌نیوز: تیتر یک سایت خود را به ارائه گزارشی از جین‌پوشان معترض ایرانی قرار داد تا صدای بیشتری از آن به گوش سایر رسانه‌های داخل کشور برسد.

۲- سایت تریبون: سایت تریبون مستضعفین نیز گزارشی از کمپین جین پوشان ایرانی ارائه کرد تا روند رسانه‌ای ایران کامل‌تر و مستحکم‌تر شود.

۳- روزنامه فناوران‌اطلاعات: نخستین روزنامه فناوری اطلاعات کشور نیز امروز با قرار دادن عکس شلوار جین در صفحه اول خود حمایت کامل خود را از جین‌پوشان نشان داد و خبری کوتاه در این باره منتشر کرد.

۴- روزنامه بهار: روزنامه بهار نیز گزارشی بدون ذکر منابع امروز منتشر کرد که بازار رسانه‌های مکتوب را داغ‌تر کند.

۵- سایت عصر ایران: سایت عصر ایران که ترجمه‌ای ناقص از گزارش نیویورک‌تایمز را منتشر کرد منبع بسیاری از رسانه‌های آنلاین برای پوشش رسانه‌های کمپین جین‌پوشان ایران قرار گرفت.

۶- سایت ایسنا: همان مطالب عصر ایران را عینا پوشش داده است کاری که بسیاری از رسانه‌های به اصطلاح آنلاین ما انجام می‌دهند.

۷- سایت ایتنا: ایتنا که سایت خبری تحلیلی فناوری اطلاعات است با تحلیلی نسبتا درست از کمپین جین‌پوشان ایران به ارائه خبری دراین باره پرداخت.

 

گفتنی است، روز گذشته عده‌ای از کاربران ایرانی توییتر از طریق هشتگ jeans# اعتراض خود را با گرفتن عکس‌هایی با شلوار جین و منتشر کردن به حساب کاربری نتانیاهو در توییتر به وی اعلام کردند.