فرصتی دست داد تا در سمینار تخصصی خدمات گردشگری و مهمان نوازی با تاکید بر بازاریابی دیجیتال شرکت کنم. این رویداد به همت موسسه کسب ناب طراحی شده بود و در سالن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.  برای بنده که کارشناس فناوری اطلاعات هستم و از سوی دیگر به  حوزه گردشگری هم علاقمندی دارم، فرصت بسیار مغتنمی بود. به هر روی فناوری در همه عرصه ها جا باز کرده و تحولات بنیادینی را بوجود آورده. صدای گام های این تحول در کشور ما هم شنیده می شود. موضوعات زیر توسط پنج سخنران ارائه شد که هریک در بخشی به شیوه سخنرانی و یا ارائه کارگاهی موضوعات زیر را دنبال کردند.  

(آقای دکتر جلال نصیریان)

1-      تبیین وضع موجود و تحلیل روندهای آتی در بازاریابی گردشگری

2-      معرفی و تمایز بازاریابی و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی

3-      راهبردهای فنون مذاکره و فروش خدمات گردشگری

(آقای دکتر نادر سید امیری)

1-      نکات کلیدی در بازاریابی و فروش سازمانی B2B  در صنعت گردشگری

2-      استراتژی قیمت گذاری در صنعت گردشگری

 (جناب آقای توحید اشرفی از مدیران ارشد سایت خدمات گردشگری علی بابا)

1-      استراتژی متنوع بازاریابی و فروش خدمات گردشگری

2-      روش های افزایش فروش

3-      بکارگیری ابزارهای نوین و آنلاین در بازاریابی

4-      تجربیات شرکت های موفق خارجی(Booking.com)  

و شرکت ایرانی علی بابا  (alibaba.ir    jabama.ir)

(جناب آقای دکتر محسن کرابی)

1-      راهبردهای حضور در نمایشگاه های ملی، بین المللی و گردشگری

2-      نحوه رقابت در بازارهای بین المللی و جذب گردشگرهای خارجی

3-      تجربیات کلیدی شرکت های موفق در صنعت گردشگری

(جناب آقای اشکان بروج)

بازاریابی دیجیتال با تاکید بر محتوا و شبکه های اجتماعی در صنعت گردشگری

 به نظر بنده مطالب جناب آقای توحید اشرفی و سخنرانی جناب آقای اشکان بروج بسیار کاربردی و مفید بود. در ادامه سایت آکادمی گردشگری ایران نیز معرفی شده است.

سایت آکادمی گردشگری ایران