همایش یکروزه بررسی نقاط پنهان بازی های رایانه ای در محل سازمان صدا و سیما و با حضور تنی چند از مسئولین این سازمان برگزار شد. بازی ها در جنگ نرم همپای سایر رسانه  در حال نقش آفرینی هستند و بایستی برای رشد و شکوفایی این صنعت در کشور عزم ملی داشت. تولید هر بازی رایانه ای علاوه بر سود آوری اشتغال زایی فوق العاده ای نیز بهمراه دارد. در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز صنایع نوین وزارت صنایع، موسسه فرهنگی هنری تبیان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای از مهمترین دستگاه های دولتی و یا وابسته در این حوزه بشمار می آیند. سوی دیگر این میدان تولید کنندگان جوانی هستند که تمام توشه شان علم و دانش و تکنیک شان است و نیازمند حمایت و مساعدت دستگاه های ذیربط هستند. جوانان فعال در  صنعت بازی از  سازمان صدا و سیما چه درخواست کردند؟

1-     فرهنگ سازی و معرفی صنعت بازی در کشور

2-     بازاریابی و تبلیغات مناسب بازی ایرانی در داخل و خارج کشور

3-     حمایت از تولیدات بومی

4-     ساخت برنامه های خاص در حوزه نقد و یررسی بازی در صدا و سیما

5-     ظرفیت سازی رسانه ملی در کادرسازی و اموزش فراگیر برای تولید بازی در کشور

6-      سرمایه گذاری مشترک در ساخت و تولید بازی های فاخر

7-     ترغیب هنرمندان و عوامل تولید برای غنی سازی بازی ها

 

مطلب مرتبط: نبرد رسانه ای(23): وعده های گوگل در اجلاس داووس