فیسبوکی شدن سیاست؛ سیاست فیسبوکی شده
دکتر هادی خانیکی در حوزه مباحث علوم ارتباطات چهره نام آشنایی ست. این روزها هم حضور چهره های سیاسی و اجرایی کشور در شبکه اجتماعی فیس بوک بحث برانگیز شده است. باب گفتگوی بین مردم و مسئولین به شکل دوستانه فراهم شده است. نقطه نظرات مردمی، مشورت دهی و گزارش دهی به مردم از طریق رسانه آنلاین جذاب است. به قول رئیس جمهور مردم از این طریق بر عملکرد دولت نظارت می کنند. تعامل مردم با مردم نیز دیدنی است و این خود زمینه سازی رشد و توسعه جامعه را فراهم میآورد. دکتر خانیکی مطلب خواندنی را با عنوان « فیسبوکی شدن سیاست؛ سیاست فیسبوکی شده » را به رشته تحریر در آورده اند که حاوی نکات ارزنده ای است، بخوانید:
1) این روزها به سبب حضور چشمگیر و موثر سیاستمداران و دولتمردان ایرانی در شبکههای اجتماعی به ویژه فیسبوک و بیشتر و بهتر دیده و شنیده شدن حرف و پیام آنان، این سبک از سیاستورزی و ارتباطات برجسته شده است. نابهجا نیست اگر امروز از پیدایش حوزه جدیدی در ارتباطات سیاسی در ایران تحت عنوان «فیسبوکی شدن سیاست» سخن به میان آوریم. فیسبوکی شدن سیاست یا فراتر از آن فیسبوکی شدن فرهنگ، زمینه و افق جدیدی است، مثل رسانهای شدن فرهنگ و سیاست» یا به طور خاص «شبکهای شدن فرهنگ و سیاست». این یعنی ضرورت فهم و بازتعریف دو مقوله فرهنگ و سیاست در چارچوب انگاره جدیدی که متأثر از تحولات ارتباطی در ساحتهای زندگی فردی و اجتماعی است.





